دانلود کتاب حکایت دولت و فرزانگی از مارک فیشر با فرمت‌ های pdf، اندروید، آیفون، نسخه اصلی با ویرایش جدید و لینک مستقیم

داستان مربوط به جوانی سی و دو ساله است که در یک شرکت تبلیغاتی کار می کند و به شدت از کارش بیزار و دلزده است. در همین حین به توصیه عمویش به ملاقات یک پیرمرد میلیونر می رود. پیرمرد در خلال اتفاقاتی بسیار جالب و غیر منتظره نکاتی را به جوان گوشزد می کند که افراد موفق و ثروتمند با رعایت این نکات همواره در هر شرایطی می توانند به مسیر خود ادامه دهند و به اهداف خود دست یابند…

خلاصه کتاب حکایت دولت و فرزانگی

لزوما سخت کوشی باعث ثروتمند شدن نمی شود! شاید از گذشته باورهای غلطی داشتیم و با توجه به فرهنگ جامعه این طور به ما القا شده که کسی که بیشتر کار می کند، لزوما از موفقیت و درآمد بیشتری برخوردار است، ولی باید گفت که همچنین قانون در جهان هستی وجود ندارد! اینکه مثلا یک نفر ۲۰ برابر فرد دیگری درآمد دارد به معنی این نیست که ۲۰ برابر آن فرد کار می کند!  نکته مهم این است که ما باید فکر کنیم که فلسفه کار آنها چیست و چه طور حتی یک فردی در همان زمینه کار ما و با همان منابع، درآمد بیشتری دارد و مسلما یک فلسفه و کار خاصی دارد که می تواند موفقتر از ما باشد.

بیشتر مردم از درخواست کردن می ترسند؛ نکته خیلی کوتاهی که در کتاب حکایت دولت و فرزانگی اشاره می شود و اگر کتاب را عمیق خوانده باشید به آن پی می برید، این است که مردم از درخواست کردن ترس دارند و اکثرا از درخواست کردن خودداری می کنند. یا اینکه درخواست خود را به قدر کافی پافشاری نمی کنند که در نهایت شاید فرد مقابل نظر مثبت دهد.  نکته مهم این است که افراد موفق و ثروتمند از درخواست کردن ترسی ندارند و اگر لازم باشد که واقعا درخواستی داشته باشند آن را انجام می دهند و به خاطر اینکه مثلا احتمال رد شدن درخواستشان وجود دارد، از این کار منصرف نمی شوند. جالب است که این احتمالات هم در خیلی از جاها رخ نمی دهد و خیلی از این درخواست ها هم جواب مثبت می دهند!